آپلود عکس

آپلود عکس

تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای . :: Civil Plus

Civil Plus

سیویل پلاس

Civil Plus

سیویل پلاس

Civil Plus

سیویل پلاس

کلمات کلیدی

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

دانلود پاورپوینت بررسی معجزه پلیمر برای هزاره جدید

پاورپوینت تحلیل طراحی باغ‌ موزه گیاهان دارویی کرج.

دانلود کاوش های باستان شناسی گورستان تل چگاسفلی بهبهان

پاورپوینت بررسی مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی

پاورپوینت تحلیل و بررسی تیپ های شخصیتی.

پاورپوینت آنالیز سایت در مشهد .

دانلود پاورپوینت نظریه رشد شناختی پیاژه

پاورپوینت شمع کوبی و انواع روش های آن

پلان فونداسیون

پلان تیر ریزی طبقات

جزئیات تمامی تیرها و ستونها

بررسی عملکرد سازمانی با فرمت docx در قالب 51

تحقیق با موضوع طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک

دانلود اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک

روشهاى آموزش انفرادى (individual instruction)

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین.

مبانی نظری بی ثباتی ازدواج یا احتمال وقوع طلاق .

اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک .

یارانه های دولتی و بازده سرمایه گذاری

ترجمه مقاله مبارزه با فساد

پاورپوینت نظریه کلاین درباره روابط موضوعی

پاورپوینت شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست

پروتکل درمان کودکان مبتلا به کمال‌گرایی (گیر ذهنی به کامل بودن)

پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی.

نقشه سازه اتوکد سوله صنعتی

دانلود جزوه درسی: درس روانشناسی عمومی استاد محمدی

سورس بارگزاری تصویر با Asp.Net Core.

پروتکل روان درمانی مثبت نگر .

بایگانی

تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای .

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۷ ب.ظ
تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای

حقیق احتراق در موتور های اشتعال جرقه ای فایل ورد احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای تحقیق احتراقموتوراشتعالجرقه ای

دانلود تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای

تحقیق احتراق در موتور های اشتعال جرقه ای 
فایل ورد احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای 
تحقیق احتراق موتور اشتعال جرقه ای
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

توضیحات :

تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای در 60 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای

موتورهای اشتعال ( احتراق ) جرقه ای یا اتو

اصول کارکرد

این سیستم ، یک موتور احتراقی می باشد که با استفاده از اشتعال بیرونی ، انرژی موجود در سوخت ( بنزین ) را به انرژی جنبشی ( سینتیک ) تبدیل می کند .

این نوع موتورها برای کارکرد خود از یک مخلوط سوخت – هوا ( بر پایه بنزین یا گاز ) استفاده می کنند .

هنگامی که پیستون در داخل سیلندر به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت هوا به داخل سیلندر کشیده شده و هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند این مخلوط به صورت متراکم در می آید.

این مخلوط ، سپس در فواصل زمانی معین و توسط شمع ها ، جهت احتراق آماده می شود . گرمایی که در طی مرحله احتراق حاصل می شود باعث بالا رفتن فشار سیلندر گردیده و سپس پیستون باعث به حرکت درآمدن میل لنگ شده و در نتیجه این فعل و انفعال ، انرژی مکانیکی ( قدرت ) حاصل می گردد .

پس از هر مرحله احتراق کامل ، گازهای موجود از سیلندر خارج شده و مخلوط تازه ای از سوخت – هوا به داخل سیلندر کشیده ( وارد )می شود . در موتوراتومبیلها تبدیل گازها ( جابه جایی گازهای موجود ) بر اساس اصول چهار مرحله آغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) و نیز حرکت میل لنگ که برای هر احتراق کاملی مورد نیاز می باشد ، صورت می گیرد . ( شکل 1 )

 

اصول کارکرد موتورهای چهار زمانه ای

موتورهای احتراقی چهار زمانه ای از سوپاپهایی جهت کنترل جریان گاز بهره می گیرند .

چهار حالت موتور عبارتند از :

  1. حالت تنفس
  2. حالت تراکم و جرقه
  3. حالت انفجار
  4. حالت تخلیه

-حالت تنفس

سوپاپ هوا ( ورودی ) : باز

سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته

حرکت پیستون : به سمت پایین

احتراق : وجود ندارد .

حرکت رو به پایین پیستون باعث افزایش حجم مفید داخل سیلندر شده و بدین طریق مخلوط سوخت – هوای تازه از داخل سوپاپ ورودی ، وارد سیلندر می شود .

 

 

  • حالت تراکم و جرقه

سوپاپ هوا( ورودی ) : بسته

سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته

حرکت پیستون : به سمت بالا

احتراق : فاز اشتعال اولیه

هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند باعث کاهش حجم مفید سیلندر شده و مخلوط سوخت – هوا را متراکم می کند .

درست چند لحظه قبل از رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا شمع بالای سیلندر جرقه زده و باعث احتراق مخلوط سوخت – هوا می شود .

نسبت تراکم توسط مقدار حجم سیلندر و حجم تراکم مطابق ذیل محاسبه می شود:

ε=( V n + Vc ) Vc

نسبت تراکم در خودروهای مختلف بستگی به طراحی موتور دارد .

افزایش نسبت تراکم در موتورهای احتراق داخلی ، باعث افزایش بازده گرمایی و مصرف سوخت می گردد .

به طور مثال افزایش نسبت تراکم از 6:1 به 8:1 باعث زیاد شدن بازده گرمایی به مقدار 12 درصد می گردد .

آزادی عمل در افزایش نسبت تراکم ، توسط عامل به نام « ضربه » ( یا پیش اشتعال ) محدود می شود . « ضربه » بر اثر فشار ناخواسته و احتراق کنترل نشده به وجود می آید . این عامل باعث به وجود آمدن خساراتی به موتور می شود .

سوختهای نامناسب و نیز شکل نامناسب محفظه احتراق باعث بوجود آمدن این پدیده در نسبت تراکم های بالاتر می شود .

-مرحله قدرت

سوپاپ هوا ( ورودی ) : بسته

سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته

حرکت پیستون : به سمت بالا

احتراق : به صورت کامل انجام گرفته است .

هنگامی که شمع ، جهت احتراق مخلوط سوخت - هوا جرقه می زند ، مخلوط گاز منفجر شده و در نتیجه دما افزایش پیدا می کند . در اثر این فعل و انفعال سطح فشار نیز در داخل سیلندر افزایش پیدا کرده و پیستون را به سمت حرکت می دهد .

نیروی حاصله از حرکت پیستون از طریق شاتون به میل لنگ و به شکل انرژی مکانیکی انتقال می یابد . این مرحله منبع اصلی قدرت موتور می باشد.

توان خروجی با افزایش سرعت موتور و گشتاور بیشتر و مطابق معادله ذیل افزایش می یابد :

و...

دانلود تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی